To All My Friend, Lovely & Silent Readers

To All My Friend, Lovely & Silent Readers

Mohon maaf kiranya wiyah a.k.a Tuan Rumah tiada kunjungan balas/backlink /follow ke blog kalian, ini kerana disebabkan oleh ketiadaan link blog tuan/puan utk wiyah follow kalian. Jutaan maaf juga jika jarang ber'blogwalking' ke blog kalian (busy tahap cipan). In sha Allah jika ada kesempatan waktu wiyah akan ke singgah ke blog kalian..Peace No War!!

Followers

Imamku Hingga ke Hembusan Nafas yang Terakhir

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers
"Some Love Stories...Live Forever"

Thursday, November 17, 2011

Menambah Lemak di Sate Zul, Kuantan

assalamualiakum

ini cerita sudah basi yer...sila abaikan semua bau masam yang dah basi tu hehe!! just nak share tempat makan yang best kat kuantan...manalah tau kan kot2 ada ke kuantan & nak cari tempat makan yang agak berlainan cket dari yang lain...so ini wiyah tunjukkan tempatnya! ;-)

malam minggu yang lalu..kami JJCM area bandar kuantan coz dah bosan minum tea tarik ever ynight kat area yang sama..huhu kalau tak g balok g area beserah , tak pun kat kedai mamak dalam taman, or tepi pantai batu hitam & kadang tu sampai ke tanjung lumpur perginya..apa yang pasti mmg setiap malam b4 tdo mr.hubby ajak pekena tea tarik dulu..borak2 cite pasal hari berkenaan..alhamdulillah dapat suami sehaluan begini kan ;-)


kat sini ada bermacam-macam menu stay ada AYAM, DAGING, KAMBING, ARNAB & RUSA [harga berbeza-beza ikut jenis satay yer]...selain dari tu ada juga nasi lemak, laksa penang, rojak & macam2 lagi yang tu wiyah tak pasti sangat tentang menu & harganya..ok SATAY ZUL ni ada 2 cawangan kat Kuantan,,selain daripada kuantan mmg wiyah tak tahu..;-)

Cawangan pertama : Jalan utama dari bandar Kuantan menuju ke Teluk Chempedak or TC [ location nya betul tepi jalan sebelah kiri] 

Cawangan kedua : Bangunan Malay Town berdekatan dengan East Cost Mall (ECM)..location betul-betul tengah bandar Kuantan @ berdepan dengan Stadium Makmur @ Terminal Makmur.~ kami pergi ke cawangan yang ini !

sate ayam & sate daging ...RM 0.70 per cucuk

mmg sangat besar & puas hati sate kat sini...perut lapar gila so jadi tamak la kejap ambil 10 batang ayam & 10 batang daging..hurm last masih berbaki 8batang...apa citer? sape yang rugi..kena bebel satu baldi ngan mr.hubby huhu

sate + kuah kacang = best sangat2 siap boleh tambah2 lagi w/o any charge

ada pesanan dari panaja...share dr fb,,terpulang nak percaya atau pon tak tapi wiyah mmg percayakannya coz bukan sush pun utk kita amalkan..just makan timun jer utk mengelakkan dari barah yang berpunca dari makanan yang dibakar! ;-)

Jika anda makan SATAY jangan lupa makan bersama timunnya kerana memakan SATAY bersama karbon yang terhasil selepas pembakaran akan mendatangkan kesan karsinogen...apakah sebenarnya karsinogen tu??? hurmm....karsinogen tu adalah satu keadaan/ agen yang boleh mengakibatkan BARAH manakala timun pula boleh bertindak sebagai anti-karsinogen...maka kesimpulannya SATAY + TIMUN adah kombinasi yang sangat baik untuk diamalkan..bukan sahaja jika makan satay tetapi juga jika memakan makanan yang berbakar yang lain..

set wajib tambah :- set timun + nasi impit RM 2 

total semua yang kami makan tak sampai RM 20 pon..so boleh recommend la kat kawan2 semua utk datang & rasa sate kat kuantan pula ;-)

makan sambil online..disebakan galaxy tak ada bateri so wiyah angkut jer laptop yang besar gajah tu,,sambil tu bleh cari info pasal assignment! eh yer ker..buka fb ngan blog ker?? haha

~ Menghabiskan masa dimalam minggu bersama tersayang sesungguhnya saat yang paling indah dalam hidup AYIE & WIYAH~ 

daa..datang ke kuantan sila-silakan lah mencari tempat ini yer ;-)

6 comments:

Z.U.E said...

hamboi sedapnye sate.. terliur dibuatnya

Wiyah said...

orang buatkan mmg la sedap..cer wat sendiri?? hikhik

weeda said...

sedapnye...nmpak lg sedap dr sate kajang..suami org pahang nanti kalo ke kuantan leh la try hehehe

JaSSNaNi said...

assalam wiyah,
wahhhhhhhh...dap nyer satayyy.. feveret tu..

Wiyah said...

weeda : rasanya lebih kurang jer kot coz dah lama sgt x makan sate kajang..hihi,, kalo blik kuantan roger la wiyah..mana tau alkebetulan wiyah ada kat sana kan ;-)

Wiyah said...

Jassanani : feberet nani eh?? hurm sama la ngan wiyah..tapi kalau nak buat mintak maaf la kan..makan mmg suka ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...