To All My Friend, Lovely & Silent Readers

To All My Friend, Lovely & Silent Readers

Mohon maaf kiranya wiyah a.k.a Tuan Rumah tiada kunjungan balas/backlink /follow ke blog kalian, ini kerana disebabkan oleh ketiadaan link blog tuan/puan utk wiyah follow kalian. Jutaan maaf juga jika jarang ber'blogwalking' ke blog kalian (busy tahap cipan). In sha Allah jika ada kesempatan waktu wiyah akan ke singgah ke blog kalian..Peace No War!!

Followers

Imamku Hingga ke Hembusan Nafas yang Terakhir

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers
"Some Love Stories...Live Forever"

Tuesday, June 21, 2011

Kenapa sesetengah wanita sukar mengandung ??

assalamualaikum..w.b.t

Message yang di forward oleh en. suami ke email wiyah...suami mintak wiyah baca & kongsikan dgn kawan2....now i make it!!! Kenapa kita ukar mengandung...mungkin ini di antara faktor2 penyumbang....kebenarannya hanya Allah s.w.t yang tahu

Utk mengelakkan fenomena ini terjadi (selain dari qadha' dan qadar Allah) , elakkan perkara2 berikut bg wanita yg inginkan anak : 

perkara yang perlu di elakkan!!

- Minum coca cola, pepsi cola, minuman bergas 
- Makan junk food, 
- Segala jeruk kering seperti asam boi dan jeruk basah seperti jeruk mangga dan ceremai. 
- Makan makanan fast food seperti KFC, Mc Donald dan piza
- Makan burger dan nuggets 
- Makan jambu batu. 

Suami pula dikehendaki meminum susu lembu tepung full cream atau susu segar. Kalau merokok perlu berhentikan tabiat ini.Tidak ketinggalan dari petikan akhbar , si isteri juga kena minum susu lembu sama ada dalam bentuk tepung fullcream atau susu segar. 


Coca cola dan Pepsi Cola was invented by American Jews dengan satu objektif iaitu untuk merosakkan kesuburan manusia. Itulah sebabnya mereka begitu bersungguh-sungguh memasarkan produk ini diserata dunia. 




Namun ironinya ialah di negara mereka sendiri iaitu Israel, produk Coca Cola dan Pepsi Cola tidak ada dijual kerana sememangnya mereka ingin meramaikan bangsa Yahudi. 
Namun apa yang penting sekali sebelum melaksanakan tip atau petua ini ialah mendapat redha Allah. 



p/s : kite juge kena redha dgn qadha' dan qadar Allah..jika ditakdirkan kite tak dikurniakan zuriat/darah daging sendiri..maka redha lah...kite hanya berusaha dan bertawakkal .

4 comments:

senah said...

yaa... memang betul. senah biomedic student dulu. so memang review hal ini mmg mengurangkan kesuburan manusia, gula tinggi n etc.. dan saya sudah tinggalkan McD sudah 2 tahun.. Kfc masih merangkak.. dan minuman bergas pun merangkak.. Tapi mesti tinggalkan untuk kesihATan yg baik..amalkan SUSU..
Susu lembu ok, terbaik susu KAMBING.. susu kedua terbaik selepas susu ibu.. ia mpunyai ciri-ciri susu ibu.. Sunnah Nabi. Muhammad minum susu kambing n makan daging kambing =D

Wiyah said...

ye ke....tq senah! secara amnya tahu sume fast food ni membahayakan kesihatan kita...tapi apakan daya nafsu tak mampu menghalang tabiat pemakanan neh..apatah lagi bg wanita yg berkerjaya,,semuanya perluakan yang ready made!,,,insyaAllah nak try btol2 la jauh kan diri dr Mcd (tp ada GCB skang nie..huhu),Kfc semua tu...try perlahan2 kan, any idea nak gantikan fast food tu?? masak sendiri kat umah...hehe

Cik Puan Izan❤ said...

fast food mmg xleh elak kan...huhuhu... thanks for sharing...

Wiyah said...

yer la izan...benda yg tak boleh tu la yg duk iklan kat tv buat kita terliur slalu kan...haih tak kuat iman btol la ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...