To All My Friend, Lovely & Silent Readers

To All My Friend, Lovely & Silent Readers

Mohon maaf kiranya wiyah a.k.a Tuan Rumah tiada kunjungan balas/backlink /follow ke blog kalian, ini kerana disebabkan oleh ketiadaan link blog tuan/puan utk wiyah follow kalian. Jutaan maaf juga jika jarang ber'blogwalking' ke blog kalian (busy tahap cipan). In sha Allah jika ada kesempatan waktu wiyah akan ke singgah ke blog kalian..Peace No War!!

Followers

Imamku Hingga ke Hembusan Nafas yang Terakhir

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers
"Some Love Stories...Live Forever"

Friday, December 6, 2013

Pray For Kuantan

Assalamualaikum wbt

Muhasabah diri : Mari sama2 kita mendoakan agar keadaan banjir di Pahang , Terengganu & Johor agar air cepat surut, semangat mereka kembali pulih seperti sedia kala..berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Rasa insaf didalam diri mendengar cerita dari ahli keluarga & sahabat handai yang terjejas menjadi mangsa banjir. Sayu hati bila..harta yang dimiliki musnah & terapung didepan mata, hanya Allah yang tahu perasaan yang tak dapat nak di luah dgn kata-kata.

Keluarga wiyah di kampung terselamat, air hanya berada kawasan sekeliling rumah & air cepat menyerap ke tanah apabila hujan berhenti namun stok makanan telur sardin ikan sangat lah terhad..rata2 kedai tak nak menjual barang tersebut! Syukur..mak ayah wiyah juga membuka kedai runcit! syukur apa yang ada..Elektrik, air, talian telefon & internet semuanya terputus hubungan..Syukur juga di rumah kami telah di pasang sistem air bawah tanah..

Syukur alhamdulillah mereka selamat walaupun segala harta benda tak dapat diselamatkan..Abg wiyah & keluarga nya tinggal di kemaman tak sempat berbuat apa2..bawa keluar anak2 dan isteri menggunakan bot penyelamat..kereta kesayangan 'mercedes' tenggelam air paras pinggang..tak boleh berbuat apa, air naik dengan terlalu cepat.. hanya redho dgn ketentuan tuhan..

Subhannallah..Masjid Al-Falah!! Kuasa Yang Maha Esa! Air banjir lumpur yang memasuki dalam kawasan masjid bertukar menjadi jernih sejernih air hujan! 

YA Allah berat nya Ujian Mu..kuatkan lah hati mereka-mereka yang di uji ,   untuk membina & meneruskan hidup mereka seperti sedia kala..Semoga apa yang berlaku ada nikmat yang istimewa tersembunyi disebaliknya..sesungguhnya mereka adalah "Insan Terpilih" Wallahuwaklam..Hanya Allah yang mengetahui .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...